Badkamer, toilet en balkon
Voordat de werkzaamheden in uw badkamer/toilet beginnen, graag alle losse spullen zoals een mat, zeepflessen, tandenborstels en luchtverfrissers weghalen. De lamp (aan het plafond) in de badkamer moet misschien even weg. Om ons werk goed te doen is het nodig dat het balkon leeg is. Wilt u hiervoor zorgen? Tijdens het huisbezoek zullen we dit met u bespreken.
Keuken
Als uw keuken wordt vervangen, dan graag alle keukenkasten leeghalen en de losse spullen ergens anders zetten. Ook de koelkast, wasmachine, wasdroger, vaatwasmachine en meubels moeten weg uit de keuken.
Slaapkamer
Het kozijn in uw slaapkamer moet bereikbaar zijn (er mogen geen spullen voor staan).
WAT KUNT U VAN ONS VERWACHTEN?
Huisbezoeken
Vanaf januari 2024 zijn we gestart met huisbezoeken (zogenoemde warme opnames). De bewonersconsulent Hanna de Wolff en hoofduitvoerder Richard Renkema komen bij u thuis om kennis te maken, uw situatie in ‘kaart’ te brengen en u te informeren over wat we bij uw woning gaan doen. Als we nog niet bij u zijn geweest nemen we telefonisch contact met u op om de afspraak in te plannen.
Tijdens het bezoek bespreken we wat we gaan doen in uw woning. En wat kunt u verwachten van ons en of u overlast kunt verwachten. Welke meubels u moet verplaatsen of en welke afgedekt kunnen worden. We horen ook graag of u zelf iets aan uw woning heeft veranderd. Zodat wij u kunnen vertellen hoe we hiermee omgaan (kan het blijven zitten of niet?). We willen ook naar uw keuken, badkamer en toilet bekijken. U kunt aangeven als u een logeerwoning wilt gebruiken. En tenslotte: kunt u alles vragen wat u wilt weten. We maken een verslag (eventueel met foto’s) van het huisbezoek en schrijven er de afspraken in die we gemaakt hebben. Het verslag versturen wij naar uw mailbox.
Een aantal weken voor we in uw woning starten krijgt u een brief met daarin de startdatum en wat we van u verwachten. Enkele dagen voor de start komt hoofduitvoerder Richard Renkema bij u langs. Hij doet een laatste check en overhandigt verhuisdozen, afplakfolie en tape.
Wilt u even tot rust komen?
U krijgt tijdens de werkzaamheden te maken met overlast. Zoals geluid/lawaai, stof, minder privacy, spullen die u moet inpakken en verplaatsen, verkeersoverlast en misschien parkeeroverlast. Om te zorgen dat u tot rust kunt komen, bieden we het volgende:
Koffiewoning
Tijdens de werkzaamheden is er in het woongebouw een ‘koffiewoning’ beschikbaar. Hier kunt u overdag van 07:00-17:00 uur verblijven. Deze ruimte is ingericht als huiskamer en heeft sanitair en verwarming. U deelt de koffiewoning met de andere bewoners uit het complex. U kunt hier niet blijven slapen. Dit is ook niet nodig, want uw woning wordt aan het eind van de werkdag bewoonbaar achtergelaten zodat u er kunt slapen. Als we met de ramen bezig zijn zorgen we ervoor dat de ramen er ’s avonds weer inzitten en wind- en waterdicht zijn.
Logeerwoning
Als u tijdens de werkzaamheden niet in uw eigen woning kunt blijven, bijvoorbeeld omdat u ziek bent of kleine kinderen hebt, dan kunt u gebruik maken van een logeerwoning. Deze woning is helemaal ingericht. U hoeft alleen toiletartikelen voor uw persoonlijke verzorging, beddengoed, hand- en theedoeken en boodschappen mee te nemen. Of u gebruik kunt maken van deze woning beoordeelt Stadgenoot. Bij sommige logeerwoningen is het toegestaan uw huisdier mee te nemen.
Thuiswerken
Als u gewend bent om thuis te werken is er een woning (of keet) beschikbaar met meerdere kamers waar u (privé) kunt werken. Met internet, verwarming, bureaus en stoelen.
Tijdelijke voorzieningen
Op de dagen dat wij bij u binnen aan het werk zijn, kan het zijn dat u geen gebruik kunt maken van bijvoorbeeld uw keuken, badkamer of toilet. Wij adviseren u gebruik te maken van de logeerwoning. Als u toch in uw eigen woning wilt blijven tijdens de werkzaamheden kunnen wij een tijdelijk kooktoestel en chemisch toilet plaatsen. Wij zorgen ervoor dat u aan het eind van elke werkdag elektriciteit heeft en (koud) water.