088 999 50 00

Algemene projectinformatie Jacob van Lennepkade 133 – 151 Amsterdam

Namens Stadgenoot zijn we aan het werk aan de Jacob van Lennepkade 133 – 151 in Amsterdam. De werkzaamheden zijn er voor het wooncomfort en zorgen ervoor dat de woningen nog jaren mee kunnen. Verderop kunt u lezen wat we allemaal (gaan) doen. 

Overlast

Wij doen ons best om de overlast zo minimaal mogelijk te houden. Helaas is het tijdens zo’n groot project niet helemaal te voorkomen.Tijdens de werkzaamheden in uw woning komen er veel mensen  over de vloer. Mogelijk zult u hiervan overlast ervaren. Er is ook meer herrie en stof dan normaal. Houdt u rekening met uw stofgevoelige apparatuur! Afdekken is een goed idee. Wij leveren uw woning bezemschoon op.

Het is handig om te weten bij wie u terecht kunt met vragen. Uw contactpersonen en wat deze mensen voor u kunnen doen, staat verderop.

Onze medewerkers kunnen zich legitimeren. Vertrouwt u het niet? Vraagt u dan naar hun legitimatie of informeer bij hoofduitvoerder Richard Renkema of bij bewonersconsulent Hanna de Wolff.

Stadgenoot

Heeft u hulp nodig?

Bent u wat ouder of minder valide? In overleg kunt u hulp krijgen bij het verplaatsen van uw koelkast, wasmachine of het leegruimen van uw balkon. U kunt dit bespreken tijdens het huisbezoek.

Heeft u nog vragen na het lezen van deze informatie? Laat het ons weten. We leggen het graag aan u uit.

Werkzaamheden uitgevoerd door Van Wijk

Werkzaamheden in uw woning

Wat we precies gaan doen is per woning verschillend; het hangt er vanaf of u bijvoorbeeld zelf al iets hebt gedaan. We gaan er in ieder geval voor zorgen dat uw wooncomfort verbetert en dat de woning weer jaren ‘meekan’. Tijdens het huisbezoek krijgt u hier meer informatie over.

Werkzaamheden buiten uw woning

We gaan ook buiten de woningen aan het werk. Dit gaan we doen: Het portiek en het trappenhuis opknappen, het vervangen van de brievenbussen en de deurbellen. U krijgt een videofoon in de woonkamer. We herstellen de balkonhekken, coaten de balkonvloeren, vervangen de kozijnen en schilderen al het hout. Verder wordt er ook onderhoud gepleegd aan de privé tuinen. De tuinen worden leeg gemaakt, we herstellen de terrastegels en vernieuwen de schuttingen.

Werkzaamheden in de algemene ruimtes

Het trappenhuis wordt opgeknapt. We controleren de rioleringsstandleidingen en als het nodig is worden ze gerepareerd. We schilderen/herstellen de hekwerken, het beton, de kopgevels en we vervangen de kozijnen.

Verwacht Wat wordt er van mij verwacht

Badkamer, toilet en balkon

Voordat de werkzaamheden in uw badkamer/toilet beginnen, graag alle losse spullen zoals een mat, zeepflessen, tandenborstels en luchtverfrissers weghalen. De lamp (aan het plafond) in de badkamer moet misschien even weg. Om ons werk goed te doen is het nodig dat het balkon leeg is. Wilt u hiervoor zorgen? Tijdens het huisbezoek zullen we dit met u bespreken.

Keuken

Als uw keuken wordt vervangen, dan graag alle keukenkasten leeghalen en de losse spullen ergens anders zetten. Ook de koelkast, wasmachine, wasdroger, vaatwasmachine en meubels moeten weg uit de keuken. 

Slaapkamer

Het kozijn in uw slaapkamer moet bereikbaar zijn (er mogen geen spullen voor staan).

WAT KUNT U VAN ONS VERWACHTEN?

Huisbezoeken

Vanaf januari 2024 zijn we gestart met huisbezoeken (zogenoemde warme opnames). De bewonersconsulent Hanna de Wolff en hoofduitvoerder Richard Renkema komen bij u thuis om kennis te maken, uw situatie in ‘kaart’ te brengen en u te informeren over wat we bij uw woning gaan doen. Als we nog niet bij u zijn geweest nemen we telefonisch contact met u op om de afspraak in te plannen.

Tijdens het bezoek bespreken we wat we gaan doen in uw woning. En wat kunt u verwachten van ons en of u overlast kunt verwachten. Welke meubels u moet verplaatsen of en welke afgedekt kunnen worden. We horen ook graag of u zelf iets aan uw woning heeft veranderd. Zodat wij u kunnen vertellen hoe we hiermee omgaan (kan het blijven zitten of niet?). We willen ook naar uw keuken, badkamer en toilet bekijken. U kunt aangeven als u een logeerwoning wilt gebruiken. En tenslotte: kunt u alles vragen wat u wilt weten. We maken een verslag (eventueel met foto’s) van het huisbezoek en schrijven er de afspraken in die we gemaakt hebben. Het verslag versturen wij naar uw mailbox.

Een aantal weken voor we in uw woning starten krijgt u een brief met daarin de startdatum en wat we van u verwachten. Enkele dagen voor de start komt hoofduitvoerder Richard Renkema bij u langs. Hij doet een laatste check en overhandigt verhuisdozen, afplakfolie en tape.

Wilt u even tot rust komen?

U krijgt tijdens de werkzaamheden te maken met overlast. Zoals geluid/lawaai, stof, minder privacy, spullen die u moet inpakken en verplaatsen, verkeersoverlast en misschien parkeeroverlast. Om te zorgen dat u tot rust kunt komen, bieden we het volgende:

Koffiewoning

Tijdens de werkzaamheden is er in het woongebouw een ‘koffiewoning’ beschikbaar. Hier kunt u overdag van 07:00-17:00 uur verblijven. Deze ruimte is ingericht als huiskamer en heeft sanitair en verwarming. U deelt de koffiewoning met de andere bewoners uit het complex. U kunt hier niet blijven slapen. Dit is ook niet nodig, want uw woning wordt aan het eind van de werkdag bewoonbaar achtergelaten zodat u er  kunt slapen. Als we met de ramen bezig zijn zorgen we ervoor dat de ramen er ’s avonds weer inzitten en wind- en waterdicht zijn.

Logeerwoning

Als u tijdens de werkzaamheden niet in uw eigen woning kunt blijven, bijvoorbeeld omdat u ziek bent of kleine kinderen hebt, dan kunt u gebruik maken van een logeerwoning. Deze woning is helemaal ingericht. U hoeft alleen toiletartikelen voor uw persoonlijke verzorging, beddengoed, hand- en theedoeken en boodschappen mee te nemen. Of u gebruik kunt maken van deze woning beoordeelt Stadgenoot. Bij sommige logeerwoningen is het toegestaan uw huisdier mee te nemen.

Thuiswerken

Als u gewend bent om thuis te werken is er een woning (of keet) beschikbaar met meerdere kamers waar u (privé) kunt werken. Met internet, verwarming, bureaus en stoelen.

Tijdelijke voorzieningen

Op de dagen dat wij bij u binnen aan het werk zijn, kan het zijn dat u geen gebruik kunt maken van bijvoorbeeld uw keuken, badkamer of toilet. Wij adviseren u gebruik te maken van de logeerwoning. Als u toch in uw eigen woning wilt blijven tijdens de werkzaamheden kunnen wij een tijdelijk kooktoestel en chemisch toilet plaatsen. Wij zorgen ervoor dat u aan het eind van elke werkdag elektriciteit heeft en (koud) water.

FAQ Veelgestelde vragen

Moet ik thuis blijven?
We moeten wel in uw woning zijn, maar verder hebben wij u niet nodig. U kunt tijdens de werkdagen dus iets anders gaan doen. Er is een koffiewoning beschikbaar. Hier kunt u overdag (07.00-17.00 uur) heen. Deze ruimte is ingericht als huiskamer en heeft meubels, een toilet, verwarming, internet en koffie en thee.
Ik ben niet thuis op het afgesproken tijdstip. Wat moet ik doen?
Helaas kunnen we geen andere afspraak met u maken. Wij vragen u om uw sleutel te geven aan hoofduitvoerder Richard Renkema, zodat wij in uw woning kunnen. Zijn contactgegevens staan verderop vermeld.
Schade?
Tijdens de werkzaamheden kan er schade ontstaan aan uw spullen. Wij raden u aan om uw spullen op tijd weg te halen. Wij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor de gevolgen als u uw spullen niet weghaalt. Wij nemen maatregelen om uw spullen te beschermen. Schades graag binnen 48 uur melden bij hoofduitvoerder Richard Renkema. Zijn gegevens staan verderop vermeld. Of u kunt het www.vanwijkvgo.nl/evaluatieformulier gebruiken. Daarna kunt u dit melden bij uw eigen inboedel-verzekeraar. We raden u aan om aan uw inboedelverzekeraar door te geven dat uw woning wordt opgeknapt voordat de werkzaamheden starten. Sommige verzekeringmaatschappijen willen dit vooraf weten, in verband met een hoger risico voor uw inboedel.
Waar kan ik terecht voor vragen of klachten tijdens de werkzaamheden?
Tijdens het werk kunt u terecht bij hoofduitvoerder Richard Renkema, zijn contactgegevens staan verderop vermeld.
Een andere vraag?
Voor vragen over de dagelijkse werkzaamheden, voor eventuele ideeën of problemen over de uitvoering kunt u contact opnemen met hoofduitvoerder Richard Renkema, de contactgegevens staan verderop vermeld. Andere vragen kunt u stellen aan bewonersconsulent Hanna de Wolff.

Plattegrond en routing

Rode woningen horen bij het project.
Grijze woningen horen niet bij het project.

Afspraak maken?

U kunt een afspraak maken tijdens onze werktijden die zijn als volgt:

Maandag
07.30 - 16.00 uur
Dinsdag
07.30 - 16.00 uur
Woensdag
07.30 - 16.00 uur
Donderdag
07.30 - 16.00 uur
Vrijdag
07.30 - 16.00 uur
Zullen wij u terugbellen?

Contact

Neem direct contact op met hoofduitvoerder Richard Renkema.

Klacht of compliment?

Wilt u iets kwijt over het project dat wij hebben uitgevoerd, vul dan hier uw bevindingen in.


U kunt telefonisch een afspraak maken of via onderstaand formulier. Let op, uw afspraak dient nog te worden bevestigd.

Uw contactpersonen we denken graag mee


Kantoor


Marc van Helden
Sr. Projectleider GO/Verduurzaming
Jessica Hilderink

Op locatie


Richard Renkema
Hoofduitvoerder
John van den Aardweg
Uitvoerder
Download de PDF