088 999 50 00

Algemene projectinformatie Burgemeester van de Pollstraat 469-557

In opdracht van Stadgenoot voeren wij  werkzaamheden uit aan uw woning en uw complex. Vanaf 3 december 2020 gaan wij beginnen met het bezoeken van alle woningen. Wij maken daarvoor een afspraak met u. De werkzaamheden nemen in totaal ongeveer 5 maanden in beslag. Per woning zijn we tien werkdagen bezig. De werkzaamheden zijn er voor uw wooncomfort en zorgen ervoor dat uw woning nog jaren mee kan. Verderop in dit boekje hebben wij op een rij gezet welke werkzaamheden dat zijn.

Wij proberen er alles aan te doen om de overlast voor u zoveel mogelijk te beperken, maar helaas is het tijdens zo’n groot project niet helemaal te voorkomen. Het is handig om te weten bij wie u terecht kunt met vragen of als er iets aan de hand is. De contactpersonen van zowel Stadgenoot als Van Wijk staan verderop vermeld.

Bezoek aan uw woning: opname

Mike van Duijn (Stadgenoot) en Richard Renkema (Van Wijk VGO) komen bij u langs komen. Zij nemen van tevoren telefonisch contact met u om een afspraak te maken. Tijdens het bezoek wordt het volgende het volgende besproken:

  • De werkzaamheden voor uw woning;
  • Wat kunt u verwachten tijdens de werkzaamheden;
  • Het verplaatsen en afdekken van uw meubels;
  • De staat van uw keuken, badkamer en toilet;
  • Of u zelf iets aan uw woning heeft veranderd, bijvoorbeeld een keuken, en hoe we daarmee omgaan (kan het blijven zitten of niet?);
  • Vervangingen in uw woning incl. bijbehorende keuzes;
  • De mogelijkheden voor het gebruik van de logeerwoning of andere tijdelijke voorziening;
  • Alle overige vragen die u heeft.

Ook hoort u welke schade door de uitvoering van de werkzaamheden onvermijdbaar is en welke vergoeding daarvoor is afgesproken in het Sociaal Statuut (zoals bijvoorbeeld schilderwerk dat moet worden bijgewerkt). Alles wordt schriftelijk (en indien nodig met foto’s) vastgelegd. U ontvangt hiervan een kopie.

Werkzaamheden uitgevoerd door Van Wijk

Werkzaamheden aan uw woning

Wat wij precies gaan doen in uw woning is afhankelijk van wat wij aantreffen in uw woning. Tijdens het bezoek van Mike en Richard wordt dit met u besproken.

Werkzaamheden buiten uw woning

  • Vervangen postkasten met bellentableau met in de woningen een videofoon;
  • Nazien deurdrangers en hang- en sluitwerk, (vervangen van kapotte onderdelen, plaatsen inbraakveilig sluitplan);
  • Schilderwerk van houten kozijnen en deuren;
  • Voegwerkherstel raamdorpels;
  • Aanbrengen duivenwering ter plaatse van plantenbak op balkons;
  • Indien privé tuin: rooien tuin, vernieuwen terrastegels, vernieuwen schutting incl. aanbrengen poort.

Algemene werkzaamheden

  • Het trappenhuis wordt opgeknapt;
  • Vervangen van de buitendeur van het noodtrappenhuis door een zelfsluitend spijlenhekwerk incl. inbraakveilig hang- en sluitwerk;
  • Dichtzetten/isoleren oude vuilstortkokers;
  • Controleren en waar nodig repareren van de rioleringsstandleidingen;
  • Schilderwerk van hekwerken (en herstel), betonwerken, kopgevels, liftschacht etc.;
  • Gevelreiniging;
  • Coaten balkon en galerijvloer.

Verwacht Wat wordt er van mij verwacht

Haal uw spullen weg

Voordat de aannemer in uw woning begint, krijgt u informatie over welke spullen u tijdelijk moet weghalen. De aannemer kan dan gelijk starten met zijn werkzaamheden op de dag dat hij bij u aan het werk gaat. Hieronder alvast een wat voorbeelden:

Badkamer

Voordat de werkzaamheden in uw badkamer beginnen moet u alle losse spullen zoals een badmat, zeepflessen, tandenborstels e.d. uit uw badkamer verwijderen. Ook de lamp aan het plafond moet u tijdelijk weghalen.

Toilet

Voordat de werkzaamheden in uw toilet beginnen moet u alle losse spullen zoals een toilet mat, luchtverfrissers e.d. uit het toilet verwijderen. 

Keuken

Voordat de werkzaamheden in uw keuken beginnen moet u alle keukenkasten leeghalen en uw spullen bijvoorbeeld ergens anders in uw woning neerzetten. Ook moet u alle losse spullen zoals uw theekoker, uw koffiezetapparaat e.d. uit de keuken weghalen. Verder is het nodig om de koelkast, wasmachine, wasdroger en vaatwasmachine en meubilair uit de keuken te verwijderen. 

Balkon

Uw balkon moet helemaal leeg zijn voordat de aannemer gaat starten op uw balkon.

Slaapkamer

Het kozijn in uw slaapkamer aan de galerijzijde moet bereikbaar zijn en vrij staan van spullen.

 Uitvoerder Richard Renkema komt een aantal dagen voor de start van de werkzaamheden in uw woning bij u langs om bovenstaande punten met u na te lopen.

FAQ Veelgestelde vragen

Waar kan ik even tot rust komen?
Tijdens de werkzaamheden is er in het woongebouw een koffiewoning beschikbaar. Hier kunt u overdag van 07.00-17.00 uur verblijven tijdens de werkzaamheden in uw woning. Deze ruimte is ingericht als huiskamer en beschikt over sanitair en verwarming. U deelt de koffiewoning met de andere bewoners uit het complex.
Is er een oplossing als thuis werk?
Door Corona moeten veel mensen thuiswerken, daarom is er een speciale werkwoning ingericht met meerdere kamers waarin afzonderlijk gewerkt kan worden. Er is hier: internet, toilet, verwarming, bureaus en stoelen.
Is er een logeermogelijkheid?
Als u tijdens de werkzaamheden niet in uw eigen woning kunt blijven, kunt u gebruik maken van een logeerwoning. Deze woning is helemaal ingericht. U hoeft alleen toiletartikelen voor uw persoonlijke verzorging, beddengoed, hand- en theedoeken en boodschappen mee te nemen. Of u gebruik kunt maken van deze woning is ter beoordeling van Stadgenoot, Mike van Duijn.
Welke tijdelijke voorzieningen zijn er verder?
In de tien werkdagen dat wij bij u aan het werk zijn, kan het zijn dat u tijdelijk geen gebruik kunt maken van de voorzieningen in uw woning. Wij adviseren u gebruik te maken van de logeerwoning. Als toch u in uw eigen woning regelen kunnen wij een tijdelijk kooktoestel en toilet. De elektriciteit het water wordt elke avond aangesloten.
Schade?
Tijdens de werkzaamheden kan er schade ontstaan aan uw spullen. Advies is om uw waardevolle spullen tijdens de werkzaamheden goed op te bergen en uw meubels af te dekken om schade te voorkomen. Schades graag binnen 48 uur melden bij uitvoerder Richard Renkema. Zijn gegevens staan verderop vermeld. Of u kunt het www.vanwijkvgo.nl/evaluatieformulier gebruiken. Wij raden u aan om uw spullen op tijd weg te halen. Wij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor de gevolgen als u uw spullen niet weghaalt.
Waar kan ik terecht voor vragen of klachten tijdens de werkzaamheden?
Voor vragen over de dagelijkse werkzaamheden, voor eventuele suggesties of problemen over de uitvoering kunt u contact opnemen met uitvoerder Richard Renkema.

Plattegrond en routing

Een aantal weken voordat de werkzaamheden in uw woning gaan beginnen krijgt u van ons een brief met daarin de bevestiging wanneer wij beginnen en wat er van u wordt verwacht. Enkele dagen voor de start komt de uitvoerder Richard Renkema bij u langs. Hij brengt onder andere verhuisdozen, afplakfolie en tape mee waarmee u uw woning en spulletjes klaar kunt maken voor de werkzaamheden.

Volgorde/planning werkzaamheden

  1. Beschermingsmaterialen op de vloeren;
  2. Werkzaamheden in uw woning;
  3. Aanpassen installaties waar nodig.

Alle werkzaamheden in uw woning worden in 10 werkdagen uitgevoerd. Ook wordt uw kozijn slaapkamer aan de galerij-zijde vervangen.

Afspraak maken?

U kunt een afspraak maken tijdens onze werktijden die zijn als volgt:

Maandag
07.00 - 16.00 uur
Dinsdag
07.00 - 16.00 uur
Woensdag
07.00 - 16.00 uur
Donderdag
07.00 - 16.00 uur
Vrijdag
07.00 - 16.00 uur
Zullen wij u terugbellen?

Contact

Neem direct contact op met uitvoerder Richard Renkema.

COVID-19

Wij hebben een speciale webpagina ingericht waar onze maatregelen van dag tot dag staan vermeld. Graag verwijzen wij u naar deze webpagina. U kunt 'm vinden op: www.vanwijkvgo.nl/richtlijnen-i-v-m-corona-virus.


Klacht of compliment?

Wilt u iets kwijt over het project dat wij hebben uitgevoerd, vul dan hier uw bevindingen in.


U kunt telefonisch een afspraak maken of via onderstaand formulier. Let op, uw afspraak dient nog te worden bevestigd.

Uw contactpersonen we denken graag mee


Kantoor


Marc van Helden
Projectleider

Op locatie


Richard Renkema
Uitvoerder

Opdrachtgever


Mike van Duijn
Bewonersbegeleider
Download de PDF