088 999 50 00

Algemene projectinformatie Mookhoekplein 11 t/ m 98 en Gelkenesstraat 1 t/m 5 Rotterdam

In opdracht van Woonstad Rotterdam gaat Van Wijk Vastgoedonderhoud onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan het complex waar uw appartement onderdeel van is.In de week van 18 maart 2024, starten wij met de eerste fase van de werkzaamheden. De eerste fase betreft het gevelonderhoud aan de hoogbouw van het complex. De tweede fase (laagbouw) zullen wij aansluitend uitvoeren.

In deze brochure vind u informatie over de specifieke werkzaamheden, wat wij van u verwachten tijdens de werkzaamheden een planningsoverzicht/ plattegrond en de meest gestelde vragen.

Onze vaklieden proberen zo min mogelijk overlast te bezorgen, maar u zult wel merken dat er gewerkt wordt! Misschien is het wat stoffiger dan normaal. Ook zult u ‘werk-geluiden’ horen.

Verder moet u tijdens de werkzaamheden een paar keer thuis aanwezig zijn zodat wij de werkzaamheden kunnen uitvoeren. Wanneer wij deze werkzaamheden zullen uitvoeren aan uw woning, leest u verder onder het kopje veel gestelde vragen.

Bouwplaats

De bouwplaatsvoorzieningen, zoals een schaftkeet en een toilet plaatsen wij op enkele parkeervakken rondom het complex, deze locatie is in overleg met gemeenten Rotterdam vastgesteld. Er zijn dus tijdelijk een aantal parkeervakken waar u geen gebruik van kunt maken.

Woonstad Rotterdam

Steigers: verboden voor bewoners

Het is niet toegestaan voor bewoners om de steigers te betreden. Zowel tijdens als buiten werktijden. LET OP: Door de steigers is het gemakkelijker om in te breken. Sluit ramen en deuren daarom goed af.

Werkzaamheden uitgevoerd door Van Wijk

Algemeen (laagbouw en hoogbouw)

  • Schilderwerkzaamheden aan houten kozijnen;
  • Herstellen van aanwezige houtrotschades.

Hoogbouw

Woonstad Rotterdam kiest ervoor om de aluminium schuiframen te vervangen door dezelfde soort gevelkozijnen als bij de laagbouw. Hiervoor is gekozen omdat:

  1. De aluminium schuiframen geven veel klachten en problemen in het dagelijks gebruik. Ze gaan nog maar moeilijk open en geven tocht.  De nieuwe houten gevelkozijnen hebben deze problemen niet;
  2. De houten kozijnen zorgen voor hetzelfde aanzicht bij de hoogbouw als bij de laagbouw.

Voordat wij daadwerkelijk kunnen starten met de onderhoudswerkzaamheden plaatsen wij de steigers. In de plattegrond/routing kunt u zien wanneer dit voor de hoog- en laagbouw staat gepland.

Omdat wij gebruik gaan maken van steigers voor de gevels, wordt in opdracht van Woonstad Rotterdam gelijktijdig de screens geplaatst voor de gevelkozijnen.

Verwacht Wat wordt er van mij verwacht

Schilderswerkzaamheden en houtrot herstel

  • Uw eigendommen (zoals bloempotten en gordijnen) rondom het schilderwerk en het te plaatsen nieuwe houten kozijn (hoogbouw) tijdelijk opslaan of verplaatsen zodat de vaklieden de werkzaamheden op een veilige manier kunnen uitvoeren.
  • Tijdens het opbouwen en afbreken van de steigers. Blijf zo veel mogelijk uit de buurt om ongelukken te voorkomen.

Pas op: NAT

We gaan delen schilderen. Het drogen van het schilderwerk duurt een aantal uur (afhankelijk van het weer). Past u op voor uw kleding? Onze schilders plaatsen bordjes om u te waarschuwen.

FAQ Veelgestelde vragen

Moet ik thuis blijven?
Voor het plaatsen van de nieuwe houten kozijnen (hoogbouw) krijgt u een aparte uitnodiging, van onze kozijnen leverancier Verweij Houttechniek waarin de exacte uitvoeringsdatum staat vermeld. Deze uitnodiging ontvangt u twee tot drie weken voor aanvang van de werkzaamheden. De schilderwerkzaamheden zullen wij tussendoor uit voeren en indien noodzakelijk een mondelinge of schriftelijke afspraak met u plannen.
Ik ben niet thuis op het afgesproken tijdstip. Wat moet ik doen?
Als u zelf niet thuis kunt zijn op de geplande uitvoeringsdagen, vragen wij u vriendelijk om vrienden, kennissen of buren te benaderen voor de uitvoeringsdagen. Als u dat zelf niet kan regelen, kunt u contact opnemen met de uitvoerder. Zijn contactgegevens staan verderop vermeld.
Kan ik mijn schotelantenne door jullie laten verwijderen?
Nee. De schotelantenne moet u zelf verwijderen.
Schade?
Schades graag binnen 48 uur melden bij uitvoerder Michael Kragten. Zijn gegevens staan verderop vermeld. Of u kunt het www.vanwijkvgo.nl/evaluatieformulier gebruiken. Wij raden u aan om uw spullen op tijd weg te halen. Wij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor de gevolgen als u uw spullen niet weghaalt.
Waar kan ik terecht voor vragen of klachten tijdens de werkzaamheden?
Tijdens het werk kunt u terecht bij uitvoerder Michael Kragten, zijn contactgegevens staan verderop vermeld.
Een andere vraag?
Voor vragen over de dagelijkse werkzaamheden, voor eventuele suggesties of problemen over de uitvoering kunt u contact opnemen met uitvoerder Michael Kragten, de contactgegevens staan verderop vermeld.

Plattegrond en routing

Afspraak maken?

U kunt een afspraak maken tijdens onze werktijden die zijn als volgt:

Maandag
07.00 - 16.00 uur
Dinsdag
07.00 - 16.00 uur
Woensdag
07.00 - 16.00 uur
Donderdag
07.00 - 16.00 uur
Vrijdag
07.00 - 16.00 uur
Zullen wij u terugbellen?

Contact

Neem direct contact op met uitvoerder Michael Kragten.

Klacht of compliment?

Wilt u iets kwijt over het project dat wij hebben uitgevoerd, vul dan hier uw bevindingen in.


U kunt telefonisch een afspraak maken of via onderstaand formulier. Let op, uw afspraak dient nog te worden bevestigd.

Uw contactpersonen we denken graag mee


Kantoor


Pieter Arians
Projectleider

Op locatie


Michael Kragten
Uitvoerder
Michel Verkerk
Teamleider
Download de PDF