088 999 50 00

Algemene projectinformatie Kromhoutstraat 62 t/m 300 Rotterdam

In opdracht van Woonstad Rotterdam gaan wij, Van Wijk Vastgoedonderhoud, uw galerij en balkon opknappen.

In de week van dinsdag 10 juni 2025 (na Pinksteren) starten wij met de voorbereidingen van de werkzaamheden. We richten de bouwplaats in. Aansluitend zullen de werkzaamheden aan de galerijkant starten. Daarna werken we aan de balkons, daarover informeren wij u later. We verwachten voor het einde van het jaar klaar te zijn. Bij onvoorziene (weer)omstandigheden, kan het iets langer duren. Bij vertragingen brengen wij u op de hoogte.

Vloerverhoging

We halen de vloerverhoging weg zodat we bij de betonvloer kunnen. Om de hoogte van de drempels op te vangen, plaatsen wij tijdelijk een drempelhulp. Een voorbeeld van een drempelhulp ziet u hierboven. We werken per halve verdieping, dat duurt ongeveer twee à drie weken. Als we klaar zijn op de halve verdieping, komt de vloerverhoging weer terug. De route die wij volgen kunt u verderop lezen.

Overlast

Onze vaklieden proberen zo min mogelijk overlast te bezorgen maar u zult wel merken dat er gewerkt worden. Het is wat stoffiger dan normaal. Ook zult u waarschijnlijk ‘werk-geluiden’ horen.

Woonstad Rotterdam

Bouwplaats

De bouwplaats voorzieningen, zoals een schaftkeet en een toilet plaatsen wij op enkele parkeervakken. Er is tijdelijk dus minder parkeergelegenheid in de buurt.

Werkzaamheden uitgevoerd door Van Wijk

Vloerverhoging verwijderen en drempelhulp plaatsen

Om goed bij de vloer van de galerij te kunnen, halen we de vloerverhoging weg. Deze bewaren we tijdelijk in containers. De vloer moet helemaal leeg zijn. Wij vragen u om uw spullen tijdelijk van de galerij af te halen.

Vloer van galerij/balkon opknappen

Bij het opknappen van de vloer wordt deze eerst goed schoongemaakt. We maken ook direct de plafonds schoon. Hier komt veel water bij kijken. Houd uw ramen, deuren en ventilatieroosters dan goed dicht.
Vervolgens wordt de vloer geschuurd, dit geeft veel stof.
Ook de gaten waar de regenpijpen doorheen zitten pakken we aan. Die gaten boren we eerst iets groter, zodat we het daarna goed kunnen repareren. Dit boren geeft veel geluid en stof.
Ook bij de werkzaamheden die veel stof geven, is het verstandig om uw ramen, deuren en ventilatieroosters goed dicht te houden.

De nieuwe vloeren worden gecoat. Tijdens het drogen kunt u voor ongeveer een uur niet op de galerij. Hier zullen wij u over informeren.

Drempelhulpen verwijderen en vloerverhoging terugplaatsen

Als we klaar zijn met de werkzaamheden aan de vloer, halen we de drempelhulpen weg en plaatsen we de vloerverhoging terug. Als het nodig is, vervangen we de toplaag van de vloerverhoging.

Schilderen van de plafonds

De plafonds boven de galerij schilderen we na de reparatie. Het kan zijn dat we dit pas doen als de vloerverhoging weer terug is. Dan dekken wij deze netjes af. Zorgt u ervoor dat er geen spullen staan? Dan kunnen wij er goed bij en kan er ook geen verf op komen.

Verwacht Wat wordt er van mij verwacht

Wilt u ..

  • De galerij helemaal leeg maken voordat we bij u gaan werken? U krijgt daarover bericht.
  • Losse spullen (tuinmeubilair, barbecues, plantenbakken, vuilnisemmers, fietsen) weghalen?
  • Beplanting rondom uw woning snoeien en/of verwijderen?
  • Voorzichtig zijn? En een oogje op uw huisdier(en) houden?
  • Indien van toepassing de poort naar de achtertuin op verzoek open laten?
  • Vensterbanken leegruimen? Door trillingen van het schuren kunnen uw spullen namelijk van de vensterbank af vallen.

Tijdens het coaten van de vloeren

Bij het coaten van de galerijvloer en de balkonvloer kunt u hier tijdelijk geen gebruik van maken. Het drogen duurt ongeveer een uurtje. Daarna kunt u weer op de vloer. De vloeren worden twee keer gecoat. Vooraf laten wij u weten wanneer dit het geval is.

FAQ Veelgestelde vragen

Moet ik thuis blijven?
Als wij aan de galerijkant werken, hoeft u niet thuis te blijven.
Ik ben niet thuis op het afgesproken tijdstip. Wat moet ik doen?
U kunt een nieuwe afspraak maken met uitvoerder Michael Kragten. Zijn contactgegevens staan verderop vermeld.
Kan ik mijn schotelantenne door jullie laten verwijderen?
Nee. De schotelantenne moet u zelf verwijderen.
Schade?
Schades graag binnen 48 uur melden bij uitvoerder Michael Kragten. Zijn gegevens staan verderop vermeld. Of u kunt het www.vanwijkvgo.nl/evaluatieformulier gebruiken. Wij raden u aan om uw spullen op tijd weg te halen. Wij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor de gevolgen als u uw spullen niet weghaalt.
Waar kan ik terecht voor vragen of klachten tijdens de werkzaamheden?
Tijdens het werk kunt u terecht bij uitvoerder Michael Kragten, zijn contactgegevens staan verderop vermeld.
Een andere vraag?
Voor vragen over de dagelijkse werkzaamheden, voor eventuele suggesties of problemen over de uitvoering kunt u contact opnemen met uitvoerder Michael Kragten of bewonersconsulent Hanna de Wolff, de contactgegevens staan verderop vermeld.

Plattegrond en routing

We beginnen met werken aan de galerijkant en werken van boven naar beneden.

We verwachten dat de balkonkant eind juli/ begin augustus 2025 aan de beurt is. Daarover informeren wij u tegen die tijd.

Afspraak maken?

U kunt een afspraak maken tijdens onze werktijden die zijn als volgt:

Maandag
07.00 - 16.00 uur
Dinsdag
07.00 - 16.00 uur
Woensdag
07.00 - 16.00 uur
Donderdag
07.00 - 16.00 uur
Vrijdag
07.00 - 16.00 uur
Zullen wij u terugbellen?

Contact

Neem direct contact op met uitvoerder Michael Kragten.

Klacht of compliment?

Wilt u iets kwijt over het project dat wij hebben uitgevoerd, vul dan op dit hier uw bevindingen in.


U kunt telefonisch een afspraak maken of via onderstaand formulier. Let op, uw afspraak dient nog te worden bevestigd.

Uw contactpersonen we denken graag mee


Kantoor


Pieter Arians
Projectleider (senior)
Hanna de Wolff
Bewonersconsulent

Op locatie


Michael Kragten
Uitvoerder
Download de PDF