088 999 50 00

Algemene projectinformatie Bellefleurhof 1 t/m 197 te Rotterdam

Van Wijk Vastgoedonderhoud werkt aan de gevel van Bellefleurhof 1 t/m 197. Dit doen wij in opdracht van Woonstad Rotterdam. De laatste maanden hebben wij bijna alle balkonhekken vervangen. In de volgende, aankomende fase gaan wij de gevels van het gebouw opknappen. Dit werk start in juni en duurt tot het einde van dit jaar.

Het onderhoud aan de gevel is hard nodig. Sommige delen van de gevel zijn in slechte staat. Als er niets wordt gedaan, komen de bakstenen los te liggen. Dat is niet veilig voor u als bewoner. Daarom vervangen we alle voegen.

We willen graag dat het onderhoud voor u zo prettig mogelijk verloopt. Wij hoeven niet ín uw huis te zijn, dus u hoeft voor ons niet thuis te blijven. Helaas is het verwijderen van de oude voegen een  lawaaierige en stoffige klus.

Planning

We informeren u tijdig over de werkzaamheden aan uw woning. Zo weet u welke werkzaamheden wij gaan uitvoeren en kunt u zich hier op voorbereiden. Deze planning hangen wij op in de algemene ruimtes. Mocht hier nog vragen over hebben, kunt u contact opnemen met uitvoerder Bill Johnstone of bewonersconsulent Hanna de Wolff.

Spreekuren Bellefleur

U kunt  bij ons langskomen. Iedere twee weken zijn Hanna en/of Bill van 13:00 uur tot 15:00 uur aanwezig. U kunt vragen stellen of problemen bespreken. Het spreekuur is op donderdagmiddag in de even weeknummers. U vindt Hanna en Bill in de keet.

Woonstad Rotterdam

Bouwplaats

De bouwplaatsvoorzieningen, zoals een schaftkeet en een toilet plaatsen wij op enkele parkeervakken. Er is dus tijdelijk minder parkeergelegenheid in de buurt.

Steigers: verboden voor bewoners

Het is niet toegestaan voor bewoners om de steigers te betreden. Zowel tijdens als buiten werktijden. Door de steigers is het wel gemakkelijker om in te breken. Sluit ramen en deuren daarom goed af. U hoeft zich zorgen te maken over de veiligheid van de steigers. Ze worden aan de gevel vastgemaakt en zullen onder alle weersomstandigheden blijven staan.

Werkzaamheden uitgevoerd door Van Wijk

We verdelen het werk in vieren; fase 1, 2, 3, 4. Per fase zijn we zo’n 14 tot 16 weken aan het werk. Elke fase bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  • Opbouwen steigers
  • Uithakken voegen
  • Metselen
  • Gevel en kozijnen schoonmaken
  • Voegen repareren
  • Kitten
  • Waterafstotende behandeling
  • Afbreken steigers

Verwacht Wat wordt er van mij verwacht

Algemeen, wilt u:

  • Uw balkon leegruimen? Losse spullen (tuinmeubilair, plantenbakken, vuilnisemmers) graag tijdelijk weghalen;
  • Een oogje op uw huisdier(en) houden?
  • Niet op de steigers lopen. Steigers maken het voor insluipers/inbrekers gemakkelijker om bij uw woning te komen. Vergeet niet om uw woning en ramen goed af te sluiten;

Tijdens het vervangen van de voegen

  • Eventuele terrastegels afdekken tegen stof en vuil.
  • Vensterbanken leegruimen. Door trillingen tijdens het uithakken van de voegen kunnen uw spullen van de vensterbank afvallen;
  • Houd ramen, ventilatieroosters en (balkon)deuren dicht;

Tijdens het reinigen

  • Vitrages en gordijnen weghalen tijdens het schoonmaken van de gevel;
  • Houd ramen, ventilatieroosters en (balkon)deuren dicht.

Tijdens het opbouwen en afbreken van de steigers:

  • Blijf zo veel mogelijk uit de buurt bij het opbouwen en afbreken van de steigers;
  • Parkeer uw auto/fiets/ander vervoersmiddel op voldoende afstand van de steigers.

FAQ Veelgestelde vragen

Moet ik thuis blijven?
Nee, u hoeft niet thuis te blijven. Wij voeren de werkzaamheden vanaf de steigers uit.
Waarom is dit onderhoud aan de gevel nodig?
De gevel van het gebouw is op sommige plekken erg slecht. Om gevaarlijke situaties te voorkomen is onderhoud nodig. We vervangen alle voegen en maken de gevel weer schoon. We zorgen ervoor dat de gevels er weer weer een tijd tegenaan kunnen én ze er mooi uitzien.
Wanneer gaan jullie bij mij aan het werk, hoelang duurt dat?
In het schema en op de plattegrond ziet u bij welke fase uw woning is ingedeeld.
Kan ik mijn schotelantenne laten staan op het balkon?
Nee, wij adviseren om deze tijdelijk te verwijderen maar in ieder geval af te dekken.
Moet mijn balkon en/of de gemeenschappelijke balkons helemaal leeg?
Het is belangrijk dat we veilig werken. Daarom vragen we u om uw spullen op te bergen.
Ga ik er iets van merken, is er overlast?
Als we bij uw woning bezig zijn zult u meer (harder) werkgeluid kunnen ervaren. Maar ook als we elders in het complex aan het werk zijn, kunt u ons horen.
Schade?
Schades graag binnen 48 uur melden bij uitvoerder Bill Johnstone. Zijn gegevens staan verderop vermeld. Of u kunt het www.vanwijkvgo.nl/evaluatieformulier gebruiken. Wij raden u aan om uw spullen op tijd weg te halen. Wij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor de gevolgen als u uw spullen niet weghaalt.
Waar kan ik terecht voor vragen of klachten tijdens de werkzaamheden?
Tijdens het werk kunt u terecht bij uitvoerder Bill Johnstone of bij bewonersconsulent Hanna de Wolff, hun contactgegevens staan verderop vermeld.

Plattegrond en routing

 

  • Fase 1: Steigers worden vanaf 27 mei geplaatst bij de gevels. Vanaf 17 juni zijn we aan het werk aan de gevel. Vanaf 26 augustus halen wij de steigers weg.
  • Fase 2: Steigers worden vanaf 17 juni geplaatst bij de gevels. Vanaf 8 julizijn we aan het werk aan de gevel. Vanaf 23 september halen wij de steigers weg.
  • Fase 3: Steigers worden vanaf 29 juli geplaatst bij de gevels. Vanaf 19 augustus zijn we aan het werk aan de gevel. Vanaf 21 oktober halen wij de steigers weg.
  • Fase 4: Steigers worden vanaf 9 september geplaatst bij de gevels. Vanaf 23 september zijn we aan het werk aan de gevel. Vanaf 18 november halen wij de steigers weg.

Per fase zijn we 14 tot 16 weken aan het werk.

Afspraak maken?

U kunt een afspraak maken tijdens onze werktijden die zijn als volgt:

Maandag
07.00 - 16.00 uur
Dinsdag
07.00 - 16.00 uur
Woensdag
07.00 - 16.00 uur
Donderdag
07.00 - 16.00 uur
Vrijdag
07.00 - 16.00 uur
Zullen wij u terugbellen?

Contact

Neem direct contact op met uitvoerder Bill Johnstone.

Klacht of compliment?

Wilt u iets kwijt over het project dat wij hebben uitgevoerd, vul dan hier uw bevindingen in.


U kunt telefonisch een afspraak maken of via onderstaand formulier. Let op, uw afspraak dient nog te worden bevestigd.

Uw contactpersonen we denken graag mee


Kantoor


Pieter Arians
Projectleider
Hanna de Wolff
Bewonersconsulent

Op locatie


Bill Johnstone
Uitvoerder
Download de PDF